InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
7960 berichten
Pagina 90½ van 531
Je leest nu alle berichten van "e m kraak"
Volg datum > Datum: woensdag 30 november 2005, 0:3830-11-05 00:38 Nr:38288
Volg auteur > Van: e m kraak Opwaarderen Re:38283
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Monty Roberts op z'n best Structuur

e m kraak
Nederland


7960 berichten
sinds 5-5-2004
jose schreef op woensdag 30 november 2005, 0:04:

> bekijken met een open blik. Dat liever dan maar steeds op basis
> van allerlei theorien en literatuur je sterke oordeel te
> ventileren zonder het ooit echt gezien te hebben.

Schei es uit zeg! Ik heb destijds de vakvideo's al gezien toen ons Monty nog maar net op Newmarket kwam aankakken. (En inderdaad nog zijn stinkende best deed, zonder Poolse pramen en ander moois). Daar had hij groot succes wat vooral te danken was aan een positieve cultureshock. Die ouwe vids liggen vast nog ergens op de plank hier.

Verder, nmm zouden de meesten die zo nodig beessies willen pesten er verdomd goed aan doen vooraf serieuze vakliteratuur te bestuderen. Dat dát niet als "de hobby" wordt gezien is een ander verhaal. Met het zoveelste popie boekje van de zoveelste nepgoeroe schiet je niets op :-P

Groeten, Egon
Volg datum > Datum: woensdag 30 november 2005, 3:5330-11-05 03:53 Nr:38290
Volg auteur > Van: e m kraak Opwaarderen Re:38289
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: zadeltest Structuur

e m kraak
Nederland


7960 berichten
sinds 5-5-2004
Huertecilla schreef op woensdag 30 november 2005, 0:56:

> e m kraak schreef op woensdag 30 november 2005, 0:31:
>
>> Iemand meningen over al dan niet gemoderniseerde mcClellan's?

> paard, ruiter en rijstijl.
> Het type heeft echter gróóte voordelen: licht, luchtig, dichter
> op het paard of meer kontakt kan niet en de singelbevestiging
> is ideaal.

Zijn ook mijn conclusies.

> Verreweg de meesten die te koop aangeboden worden zijn zéér
> goedkoop in elkaar geflanste dingen waar je verre van moet
> blijven.
> De originele zijn top als je een goede maat kan vinden en het
> zadel in goede staat is

Origineel of niet past er niet 1 op mijn nieuwe ijscokereltje in het superplatte closecontact model dat ik zou willen. Dat weet ik bij voorbaat. Maar daar gaat 't even niet om.

Er zijn overigens ook enorme verschillen tussen de originele US-army modellen onderling, afhankelijk van rang en bouwjaar. De latere zijn stukken minder. Hoe dan ook is dat meer iets voor de antiekverzamelaar.

KNIP
> Voor wie geïnteresseerd is: er staat nú een heel nette malibaud
> met speciale zweetbladen op ebay.de voor een nette prijs. In de
> laatste minuut op bieden en vette kans dat je het daarvoor hebt.

Malibauds zijn inderdaad prachtig, en 449 is niet duur als 'ie toevallig van alle kanten past (smal/hoge schoft... niet bepaald iets voor ons ;-) ). Nog bijna een ebay-week te gaan overigens...

Nu het volgende: waarom zijn panelen altijd uit 1 stuk in de lengte? Als je (i.p.v. 2) 4 panelen hebt, links 2 en rechts 2 dus, verbonden met bijvoorbeeld kruiskoppels verkrijg je toch een veel flexibeler geheel dat de rugbewegingen beter volgt zonder aan krachtverspreiding te verliezen?

Groeten, Egon
Volg datum > Datum: donderdag 1 december 2005, 11:551-12-05 11:55 Nr:38366
Volg auteur > Van: e m kraak Opwaarderen Re:38362
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Zadel-brainstormen Structuur

e m kraak
Nederland


7960 berichten
sinds 5-5-2004
Frans Veldman schreef op donderdag 1 december 2005, 11:29:

> Huertecilla schreef op woensdag 30 november 2005, 20:05:
>
>> Mbt druk bij ingeveerde lucht en vloeistof geldt de wet van

> inch), vertaal dat eens?
>
> Groeten,
> Frans

Het probleem van toepassen zit niet in de gesloten luchtkamer zelf maar in de vormvastheid van de wanden (ooit met zwemgordel gespeeld?); het kiept.
Waaruit te concluderen valt dat 4 compartimenten, 2 in iedere boom (maar zie het liever als op iedere hoek van een rechthoek 1), minstens nodig zijn.
Als het zo nodig een "boom" moet worden denk ik dat meer compartimenten nog beter gaat zijn... en die moet je dan stuk voor stuk nauwkeurig op druk brengen en houden als we ervan uit gaan dat de samenstelling van de wanden identiek is (dus geen "bubbel in de binnenband"). Ik zie dit bijzonder problematisch.

Mag ik een andere vraag opwerpen?
Waarom wordt er in paardenzadels nooit i.p.v. 1 lang drukvlak aan beide zijden meerdere drukvlakjes in serie toegepast zoals bij moderne rugzakkken? Dat lijkt me constructief veel beter stuurbaar en scoort ergonomisch behoorlijk goed.

Groeten, Egon

(PS voor HC: ik maak even een puterschets van wat ik voor ogen heb. Komt 1 mailtje van.).
Je leest nu alle berichten van "e m kraak"
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
7960 berichten
Pagina 90½ van 531
 InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!

Deelnemers online: 0 verborgen deelnemers.
contact