InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
5000 berichten
Pagina 259½ van 334
Je leest nu alle berichten van "Nick"
Volg datum > Datum: zaterdag 26 januari 2008, 22:3026-1-08 22:30 Nr:112274
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:111566
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: traditioneel versus natuurlijk bekappen Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Jul schreef op woensdag 23 januari 2008, 21:57:

Ik heb nog wel wat vraagjes voor Jut of Jul , als die tenminste nog verschijnen op het forum.
Een kans zeg maar om te laten zien dat ze wel serieus willen schrijven , want dat moet toch mogelijk zijn.

> Zere voeten of veel hoefmechanisme, ziet hij het verschil? De
> voet wordt warm van de doorbloeding niet van het hoefmechanisme
> op zich.

Als eerste maar om mijn geheugen weer wat op te frissen:

Kan een van jullie 2 me nog even uitleggen waar de doorbloeding in dat been ook al weer vandaan kwam ?
Hoe dat ook alweer werkte met die bloedbanen enzo.
Was iets van centrifugale krachten met lopen ....en dan ?
Ik meende te lezen dat jullie anatomie van het paard veel tijd hebben gegeven, dus daar komt vast een goed onderbouwd verhaal uit.

> Voor een bezweet paard, een geschoren paard, een paard wat erg
> kort in zijn haar staat enz is de wei het graf waar de lege
> doodskist in moet.

Kan je me gezien bovenstaande opmerking het verschil uit-leggen tussen een paard dat natte haren heeft van het zweet.... of van de regen ?

Dan zou ik overigens als ik jullie was doodskistmaker gaan worden.
Zit ni zo veel veschil in....je gebruikt ook nagels en iets om mee te slaan.
De vijl mag je dan ook nog steeds hanteren en een zaag zal een van de 2 ook vast wel vast kunnen houden.
T mooiste is.....tis vast ook een vrij beroep..... je hoeft nog steeds niet verplicht wat nieuws te leren dus.

Onzin natuurlijk, dan waren er al velen hier omgevallen.
Een hoop mensen hier zetten nml. gerust hun paard zo in de wei.
IK ook. En al jaren.
Kletsnat...maar wel goed uitgestapt tot dat het dier zelf weer op temperatuur is en een normale hartslag heeft.
En uhhh.. scheren doen we hier alleen in nood....niet omdat we dat mooier vinden ofzo.
Hier zitten nml. mensen die begrijpen waarom een paard een wintervacht krijgt.
Maar ook mensen die begrijpen hoe die haartjes werken.

Nick
Volg datum > Datum: zaterdag 26 januari 2008, 23:4626-1-08 23:46 Nr:112285
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112263
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Jut en Jul Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Jul schreef op zaterdag 26 januari 2008, 20:29:

Ik citeer uit een vorig schrijven:

* Bij aankomst worden beide spannen bekapt en evt beslagen, veearts doet direct hierna een kreupelheids onderzoek.

Hier gaat het duidelijk nog om de hoeven... mooi want daarover gaat het hier op deze site ook.

Vervolgens traint 5
>> dagen lang "jullie" aanspanning met mij mee dus dat we evenveel
>> km rijden onder dezelfde omstandigheden en condities.

Omdat ??
Hier is nog steeds geen reden voor gegeven.
Of was dit al ingebouwd om bij voorbaat al verzekerd te zijn dat de weddenschap niet door zou gaan....want wie kan zoiets wel ?

Dan weer
>> een kreupelheids onderzoek.

Kijk....het gaat weer om de hoeven.

blablabla knipknip

's Avonds prijs uitreiking en klaar.

Prijs uitreiking voor wat ?
Je bedoeld gewoon dat je savond's die 500 euro overhandigd ?

Wat is nu eigenlijk het doel van deze wedstrijd ?
Ging het om het winnen van die rit of het blootvoets uitrijden ?

Ik stel voor 500 euro in te zetten welke
>> uiteindelijk aan stichting paardrijden voor gehandicapten
>> geschonken wordt. Zelf rijd ik met sectie A welshjes dus om het
>> eerlijk te houden zouden jullie met een aanspanning moeten
>> komen wat vergelijkbaar is (bij voorkeur een 2 span met een 260
>> kg wagen).

Welshjes of arabieren...
Vertel mij het verschil tussen de HOEVEN , qua bouw, slijtage enzo.
DAT is nml. waar het hier om draait.... niet of de een sneller is dan de ander want dezelfde kilometers moeten gemaakt worden voor beide rassen.
JIJ of jullie hebben geen angst want staan op ijzers.... en die arabiertjes... ach.. die zijn die blote voeten en wedstrijden gewend dus dat zit wel goed.
Bovendien de verantwoordelijkheid van de eigenaresse...niet van jullie 2

> MBT de weddenschap het volgende:
> -Ik heb deze persoonlijk uitgeschreven en wens daar op geen
> enkele wijze vanaf te wijken, ondanks al Uw voorstellen en
> ideeen in dit topic.

Vertel eens wat er mis is met die voorstellen dan ?

> -Karin ziet niet de mogelijkheid om 7 dagen voor de westrijd
> bij mij , 5 dagen lang, te komen trainen, dit ivm werkzaamheden
> en huiselijke sfeer (Ik zelf twijfel geen moment aan het feit
> dat Karin probleemloos de marathon kan uitrijden op blote
> voeten, de voorbereidende 5 dagen geven mij vraagtekens. Karin
> spreekt het laatste tegen, zolang het tegendeel niet bewezen is
> zal ik haar op haar woord geloven).

Jullie zouden haar moeten kennen uit de wedstrijd wereld, zo ook haar prestaties....maar denken jullie nu echt dat daar een dame aan komt rijden met paardjes die niet getraind zijn ofzo ?
Haar naam is GEEN dierenbeul of barbaar...
Sterker....zouden deze paarden ONgetraint mee doen dan zouden ze het veel minder makkelijk halen....
Waarom dus deze idiote regel ?
Ik vind het eigenlijk ook een belediging van jullie aan de dame die de handschoen heeft opgepakt.
Een belediging omdat U beide blijkbaar twijfelt aan haar kunnen waar het het trainen van haar paardjes aan gaat.

> -Karin beschikt over een span arabieren, ik over een span
> sectie A welshponies, dit vind ik geen vergelijkbaar span zoals
> door mij gevraagd is.

Omdat ? waar ging het ook alweer om ?
Waar is de weddenschap nu eigenlijk om begonnen ?
Wat drufde U te beweren over hoefijzerloze paarden ?

> -In Uw berichten heb ik 2-3 keer begrepen dat U Stichting
> Handicap niet de 500 euro sponsoring gunt daar zij op paarden
> rijden waarvan sommigen wellicht beslagen zijn (persoonlijk
> vind ik dit een schandalige uitlating waarvoor U zich diep
> moest schamen!). Ook op dit punt wens ik geen enkele consessie
> te doen.

Komt het niet een beetje vreemd over om iets te gaan sponseren waar men zo'n beetje alles doet met die paarden waar je nu juist NIET voor staat ?
Is het woord principes bij jullie niet bekend ?

> Daar U, zoals U hierboven kunt lezen, niet aan alle eisen van
> de weddenschap (zoals ik heb uitgeschreven) kan voldoen is de
> weddenschap hiermee nietig verklaard door mij.

Ik ben degene
> die de weddenschap uitgeschreven heeft en ga niet accoord met
> welk ander variant dan ook.

Hier mag dan ook wel een reden voor gegeven worden lijkt me.

> Vanaf nu zie ik in het geheel af van de weddenschap op zich.
> Elk ander voorstel, op welke wijze dan ook, wordt op voorhand
> door mij persoonlijk geweigerd.

Nah.... das wel heel erg makkelijk.
Waarvoor of waardoor zijn jullie bang geworden ?
Angst om te gaan verliezen van een dame ?
Toch niet meer zo zeker ?
Of er achter gekomen dat blootvoets toch wel eens heel erg goed kan gaan en je daar met ijzertjes niet eens bij in de buurt kan komen ?
LOL
Gaan jullie nu ook de ijzertjes verwijderen dan ?
Want dan zou je ons echt pas blij maken.

>
> Mvg
> Jut en Jul
>
> Note;
> - webmaster graag verzoek ik U,per direct, zowel Jut als Jul
> uit de gebruikerslijst van dit forum te verwijderen

Das nou pech.... dat kan hier niet.
AL die berichten blijven zolang deze site bestaat....netjes leesbaar voor iedereen.
Want ook berichten verwijderen wordt hier niet gedaan.... nooit.
Dat hangt nu eenmaal aan een naam vast, schijnt niet te kunnen.
Wel een verrassing misschien.... het kan zelf dubbel geplaatst worden.
Want er wordt hoogstens wel eens wat pagina's gemaakt voor uhhh... zeg maar speciale gebeurtenissen .... zoals deze :-M

Iets waaraan U dus iets eerder had moeten denken voor hier te verschijnen.

Nogmaals...neem mijn advies aan en wordt timmerman voor die kisten ofzo, smid is een uitstervend beroep.

Owja...
Ik durf ook een weddenschap aan te gaan.
Gezien een van jullie vlak bij Piet woont is die het eerst van jullie 2 de klanten kwijt.

Wat gaan we dr op inzetten ?

Nick
Volg datum > Datum: zondag 27 januari 2008, 12:0127-1-08 12:01 Nr:112316
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112295
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Jut en Jul Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
jan seykens schreef op zondag 27 januari 2008, 6:38:

> Effe niet gevolgd, maar wat is nu de bedoeling mss kan ik niet
> goed lezen.
> Gaan we tijdens de wedstrijd tussen de koetsen rijden? Voor mij
> totaal geen probleem, maar het gaat weinig sympathie opleveren
> van de andere
> deelnemers, en de organisatie zal daar al helemaal niet blij
> mee zijn denk ik.

De organistatie niet, de andere deelnemers niet , maar wat is het meerwaarde effect daarvan ?
Denk je dat er iemand is langs de kant die het opvalt dat je blootvoets rijd of bitloos ?
Neuh.... hoogsten dat je de kar vergeten bent...
Als daar de aandacht dus niet op valt is het hele effect weg.

> Langs de andere kant 11 km rijden is toch niet echt een
> uitdaging é.

Lijkt mij ook niet , dat mag ook geen probleem zijn ander moet je zowiezo al niet mee doen nmm.

> Misschien kan Karin één en ander efkes duidelijk maken.
>
> jan.

Slimmer lijkt me om met die hele groep in die opvallende kleding bij de finish te staan.... om met veel bombarie Karin (en evt. andere blootvoets menners) toe te juigen.
Je irriteert de andere deelnemers er niet mee, de organisatie kan daar geen bezwaar tegen hebben..... en het valt op voor alle andere.
Zeker als daar ook nog de nodig media bij is.

Nick
Volg datum > Datum: zondag 27 januari 2008, 22:3127-1-08 22:31 Nr:112384
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112318
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: paarden tandarts?? is dat nodig?? Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
xdaanx schreef op zondag 27 januari 2008, 12:10:

> hoi,, ik heb 2 pony"s,, ik doe alles heel natuurlijk maar ik
> twijfel er aan of het wel nodig is of de tandarts moet komen
> ???

Hier komt een keer per jaar de tandarts voor alle paarden.

Er heeft hier een oud appalosa pony gestaan , daar was bij de vorige eigenaar nog nooit een tandarts bij geweest.
Dit diertje heeft zijn halve leven op slobber door gebracht....

Van de paarden die hier nu nog staan zijn er nu 2 op de helft van die leeftijd (rond de 18) van die oude pony..het moment dus waarop die oude geen polletje gras meer kon eten ....maar bij deze 2 is het gebit nog erg goed in orde en ze zullen (hopelijk) nog erg lang op gras kunnen leven....

Of dit nou door dat jaarlijks bezoekje is gekomen ???
Niet alleen natuurlijk , maar het zal er vast mee te maken hebben.
Doen dus....want dit hoort nnm. simpel bij de verzorging.

Nick
Volg datum > Datum: zondag 27 januari 2008, 22:5227-1-08 22:52 Nr:112389
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112352
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: paardentrailer? Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Ellen2 schreef op zondag 27 januari 2008, 17:52:

> even een praktisch vraagje:
> aan welke eisen moet een auto voldoen om een trailer te kunnen
> trekken?
> ik ken heel weinig van auto's maar heb al ontdekt dat het
> sleepvermogen belangrijk is
> hoe groot moet dat "sleepvermogen" zijn om een trailer te
> kunnen trekken?
>
> dank,
> groetjes
> Ellen

Om het simpel te houden...en er vanuitgaand dat je een 2 paards trailer gaat trekken ipv. eenpaards. (een anderhalf paards of 2 paards maakt in het gewicht niet zo veel verschil)

Om fatsoenlijk en veilig te kunnen rijden een (4wiel-drive) wagen die 2000 kilo mag trekken of meer.
T makkelijkst voor je paard is dan ook nog een automaat.
Een voorbeeld , zoals wij hebben (maar wij hebben helaas geen automaat), een Nisan xtrail.

Nick
Volg datum > Datum: zondag 27 januari 2008, 22:5727-1-08 22:57 Nr:112390
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112389
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: paardentrailer? Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Nick Altena schreef op zondag 27 januari 2008, 22:52:

> Ellen2 schreef op zondag 27 januari 2008, 17:52:
>
>> even een praktisch vraagje:

> Een voorbeeld , zoals wij hebben (maar wij hebben helaas geen
> automaat), een Nisan xtrail.
>
> Nick

Ook wij hebben het aanhanger rijbewijs .
Volg datum > Datum: maandag 28 januari 2008, 14:4028-1-08 14:40 Nr:112500
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112456
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: paardentrailer? Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Spirithorses schreef op maandag 28 januari 2008, 10:47:

> Jolanda Linders schreef op maandag 28 januari 2008, 10:46:
>
>> Spirithorses schreef op zondag 27 januari 2008, 22:49:

>
> Nou, daar kom ik niet snel aan met een auto van 2000 kilo en
> een trailer van 666 kilo. Wat weegt zo'n paard, die kleine
> opdonders van mij: 400 kilo????

Ik zou het maar eens goed nakijken want als jij zegt een houten trailer te hebben kan dit ding nmm. geen 666 kilo wegen tenzij het een eenpaards trailer is.(enkel asser)

Oww... en Pien.....
Een paard mag JIJ dan zowiezo niet meer vervoeren , tenzij dit diertje erg vermagerd is en dus nog hoogstens 134 kilo weegt.(zie onderaan)

Als voorbeeld:

Wij hebben een geheel aluminium (chassi + bodem) 2 paards trailer (tandemasser) met een opbouw van polyester die al veel meer weegt.
860 kg massa leeg gewicht om precies te zijn.

Omdat we een dubbelasser hebben mag het maximum laadvermogen van deze trailer maximaal 1540 kilo zijn (dat zijn 2 hele grote en/of zware paarden dus)
Het totaal van de trailer + inhoud komt daarmee op max. 2400 kg
We mogen dus 1200 kg per as druk hebben.

Al is deze kar leeg.... zonder E toevoeging op je rijbewijs mag je hem niet trekken.(komt leeg al boven de 750 kilo uit)
Ook niet als je auto het niet aan kan natuurlijk.(lees : als je auto minder weegt dan de kar of slechts 750 kilo maximaal mag trekken bijv.)

Maar dus ook niet als je auto wel 2500 kilo mag trekken !!!
Zonder E is dit niet toegestaan !!!

MET E toevoeging mag je een trailer die maximaal 2400 totaal mag wegen wel trekken (dus leeg of met lading).
Maar ook dan is er een maar:
Dan gaat nml. wel het maximale trekgewicht van je auto tellen.

Zoals bij onze auto mag het werkelijke gewicht dan dus niet boven de 2000 kilo uitkomen.( dan kan er dus gewogen worden) ondanks dat er wel meer in de trailer zou mogen !

Heel veel normale auto's mogen niet meer dan 1500 kilo trekken.

Zelfs al heb je je E toevoeging , dan mag je met zo'n auto en een trailer die zwaarder is dan die 1500 kilo dus NIET rijden.

Heel in het kort:

Sinds 1984 krijgt een geslaagde voor rijbewijs B niet automatisch de E toevoeging.
Je hebt je rijbewijs in Nederland pas daarna gehaald ?
Je zal dus gewoon alsnog je E moeten halen.
Want:
Zonder E toevoeging mag je (in Holland) sinds 1984 geen kar trekken die totaal (incl. lading) zwaarder is dan 750 kilo!

In Nederland moeten dit soort trailers daarnaast ook een eigen kenteken hebben (dus niet alleen een verzekering , die zit overigens meestal al bij je auto verzekering in)

Nick
Volg datum > Datum: maandag 28 januari 2008, 14:4328-1-08 14:43 Nr:112501
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112465
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: paardentrailer? Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Herman schreef op maandag 28 januari 2008, 11:16:

> Spirithorses schreef op zondag 27 januari 2008, 22:49:
>
>> Kiriaki schreef op zondag 27 januari 2008, 22:38:

>
> Herman,
> "Enkel zij die het onzichtbare zien, kunnen het onmogelijke
> doen."

Dan gelden er in Belgie wel hele vreemde regels.
Als ik, met bijna 49 jaar dus pas sind een jaar mijn rijbewijs heb gehaald krijg ik in belgie zomaar een E ???

Hier in Holland gaat het om het moment dat je je rijbewijs hebt gehaald.... niet je leeftijd.
Al moest je natuurlijk wel minimaal 18 zijn in 1984
Volg datum > Datum: maandag 28 januari 2008, 15:1228-1-08 15:12 Nr:112507
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112504
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: paardentrailer? Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Frans Veldman schreef op maandag 28 januari 2008, 14:55:

> Nick Altena schreef op maandag 28 januari 2008, 14:40:
>
>> Ik zou het maar eens goed nakijken want als jij zegt een houten
>> trailer te hebben kan dit ding nmm. geen 666 kilo wegen tenzij
>> het een eenpaards trailer is.(enkel asser)
>
> Onze houten 2-paards trailer weegt ook zoiets hoor, dus dat kan
> prima.

Dan weegt hout dus minder dan polyester ?

>> Het totaal van de trailer + inhoud komt daarmee op max. 2400 kg
>> We mogen dus 1200 kg per as druk hebben.
>
> Nou, hopelijk meer, want ze worden echt niet altijd gelijkelijk
> belast hoor! Die van ons rijdt bijvoorbeeld tijdens het nemen
> van een verkeersdrempel maar op EEN as.

Het is een maximum meetbare, vastgesteld zoals bij alles met een veiligheids marge.

>> Al is deze kar leeg.... zonder E toevoeging op je rijbewijs mag
>> je hem niet trekken.(komt leeg al boven de 750 kilo uit)
>

>
>> Dan gaat nml. wel het maximale trekgewicht van je auto tellen.
>
> Ja, maar dat is natte vingerwerk.

Dat kon wel eens tegenvallen.... dat natte vingerwerk.
Nog niet zo heel lang geleden zijn ze hier aan het aanhouden geweest.
Eind oktober om precies te zijn , einde campeer seizoen als velen weer die sleurhut vol bepakt naar de winterstalling brengen , maar dus ook de paardentrailers konden aan de kant.
Je kon meerijden naar de weegbrug als men niet zeker was , zoals het gewicht van 2 grote trek/werk-paarden , tenzij je geen E had natuurlijk....dan kon je meteen uitstappen.

O ja, en vergeet ook de
> trekhaak niet. Die moet gekeurd zijn en zijn voorzien van een
> gewichtsplaatje. En heeft een eigen kentekenblad dat bij je
> autopapieren moet zitten (of hebben ze dat nou net weer
> veranderd?).

Dat kentekenblad heb ik niet gekregen.
Er staat wel een klasse aanduiding op de trekhaak zelf.

Over de onduidelijkheid
Om het E te halen zal je dit als leerstof krijgen..... tis er een onderdeel van.
Als je deze kennis niet hebt, hoef je niet in te stappen voor de praktijk.

Nick
Volg datum > Datum: maandag 28 januari 2008, 15:1628-1-08 15:16 Nr:112509
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112507
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: paardentrailer? Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Nick Altena schreef op maandag 28 januari 2008, 15:12:

>>> Het totaal van de trailer + inhoud komt daarmee op max. 2400 kg
>>> We mogen dus 1200 kg per as druk hebben.
>>
>> Nou, hopelijk meer, want ze worden echt niet altijd gelijkelijk
>> belast hoor! Die van ons rijdt bijvoorbeeld tijdens het nemen
>> van een verkeersdrempel maar op EEN as.
>
> Het is een maximum meetbare, vastgesteld zoals bij alles met
> een veiligheids marge.

Herstel:

Ze kunnen uiteraard wel meer meten natuurlijk.

Het is dus een maximum toegestaan meetbare waarde.

Ergens moeten ze een grens leggen...en die veiligheidsmarge is dan ook niet voor niets.
Volg datum > Datum: maandag 28 januari 2008, 15:4028-1-08 15:40 Nr:112515
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112125
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: zonder woorden Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
eddy DRUPPEL schreef op vrijdag 25 januari 2008, 21:51:

> Liesbet schreef op vrijdag 25 januari 2008, 21:37:
>
>> eddy DRUPPEL schreef op vrijdag 25 januari 2008, 21:25:

>> Verwacht jij dat het paard in een later stadium in verzet zal
>> gaan? Omdat hij doorkrijgt dat er geen straf meer volgt?
>>
>> Groeten, Liesbet.

>
> Ik verwacht dit niet, ik krijg ze binnen op training. Door
> perfekte NH die het juist willen doen en eigenlijk hun paard
> "niet "voldoende dwang(pijn) opleggen uit respekt voor het dier
> en dan een paard krijgen dat in verzet gaat OP DE ZACHTE
> HANDLING !!!

IK weet dat ik niet mag reageren op de schrijver.... buiten de vraag of ik dit wel wil.
Maar ik zet mijn eigen gevoel graag opzij voor andere dieren, dus toch maar deze mail.
Deze opmerking houd me nml. al een paar dagen bezig.

Ik snap eigenlijk niet dat hier niet verder op ingegaan wordt door de clickeraars want die worden hier toch behoorlijk op hun nummer gezet.
De diervriendelijk denkende en handelende mensen trouwens ook.

Feitelijk wordt hier dus gezegd dat als je zonder dwang (pijn) een paard wat wil leren die dan in uhhh.... in verzet gaat komen.
Er dus dwang (en pijn) nodig is om een paard iets te leren want anders gaat het mis.

Eigenlijk had ik gehoopt op een onderbouwing van betreffende schrijver , maar ja....daar mag ik niet om vragen...
Jammer , want ik vind het een BS! uitspraak en denk dat het wel een intressante discussie op zou kunnen leveren tussen verschillende ervarings deskundige hier.

Of doet iedereen hier net alsof i diervriendelijk bezig is , maar gebruikt gewoon iedereen de dwang en of pijn om iets voor elkaar te krijgen ?

Nick
Volg datum > Datum: maandag 28 januari 2008, 15:4628-1-08 15:46 Nr:112520
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112132
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: bit Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Locanda schreef op vrijdag 25 januari 2008, 22:05:

> richard schreef op dinsdag 5 oktober 2004, 13:51:
>
>> Laat de mensen in hun waarde,
>> dan bemerk je zelf de waarde van de mens
>> Ik leer mensen kennen, en vandaar uit waardeer ik de dieren!
>
> Haha, aan wie z'n kant sta jij nou?
>
> Don't judge a thing until you know what's inside it!

Locanda

Je reageerd op een heel oud bericht van , als mijn geheugen me niet in de steek laat.... ook een hele rare kwast met een hele ruime fantasie die hier toendertijd aanwezig was onder vele namen..

Nick
Volg datum > Datum: maandag 28 januari 2008, 15:5428-1-08 15:54 Nr:112523
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112511
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: paardentrailer? Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Els Kleverlaan schreef op maandag 28 januari 2008, 15:33:

> Bij rijbewijs B wordt altijd uitgegaan van gewicht +
> laadvermogen van de auto en aanhanger.

> Bij BE mag de combinatie tegenwoordig ook de 3500 kg.

Dit klopt.

> overschreiden, alleen het trekkende voertuig mag niet zwaarder
> dan die 3500 kg. zijn.

Dat nmm. niet.
Het totaal gewicht van auto + aanhanger+ lading van beide mag met een B + E rijbewijs niet boven de 7500 kg komen.

Daarboven heb je nml. een vrachtwagen rijbewijs nodig (de C)
Voor aanhangers en opleggers achter de vrachtwagen gelden dan weer andere regels.

>
> Ik denk dat je er voor een paardentrailer met "inhoud" wel van
> uit kunt gaan dat je altijd BE nodig hebt, of het moet een heel
> klein trailertje zijn met een heel klein paardje.
>
> Els.

Of een klein vrachtwagentje waar je met B rijbewijs nog in mag rijden....maar dan mag je weer niet boven die 3500 kilo totaal gewicht uit komen ;-)
Volg datum > Datum: maandag 28 januari 2008, 17:2528-1-08 17:25 Nr:112553
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:112528
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Jut en Jul Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
karin ment graag 2 schreef op maandag 28 januari 2008, 16:22:

> Piet schreef op zaterdag 26 januari 2008, 20:40:
>
>> Jul schreef op zaterdag 26 januari 2008, 20:29:

>
> Zou die het doen?
>
> Karin ment graag

En die ga je hem dan 7 dagen ter beschikking stellen ?
Want zijn training moet ook voor jou paarden de training zijn he....
Je laat het dier dus ook keuren door ZIJN dierenarts ?
Bij aankomst op dag 1 , na dag 5 van training en net voor de wedstrijd ?

Ik zie nog mogelijkheden zat voor de smeden om hier onderuit te komen....
En mun paard 7 dagen bij een van die 2 neerzetten zou ik al helemaal niet aan beginnen.
Nah... ik doe er dan ook niet aan mee gelukkig....
Succes,

Nick
Je leest nu alle berichten van "Nick"
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
5000 berichten
Pagina 259½ van 334
 InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!

Deelnemers online: 0 verborgen deelnemers.
contact