Pien,
denk dan nog eens aan de trailer die wij nu hebben:
www.equi-trek.be, de Treka Trailer, waarover ik je gesproken heb.
Geen smalle oploopplank met een tussenschot dat gewoonweg in de weg staat bij het opstappen, tenzij het paard meteen richting links of rechterkant gaan van het tussenschot en dan een oploop oppervlakte heeft van 70cm!
Bovendien kunnen de paarden gewoon vooruit af de trailer, en niet opnieuw in rechte lijn achterwaarts van de 70cm laadklep. Nog een voordeel bij deze trailer: weinig omgevingslawaai omdat de trailer volledig gesloten is (uitgezonderd dagventilatie).
Moest ik een zwaardere auto hebben, dan koos ik een iets zwaardere trailer van dat merk want vanaf de zwaardere modellen worden de paarden tegen de rijrichting in vervoer.
Voordeel dan weer van deze type trailers is ook weer dat je het tussenschot op die manier kan zetten dat je paard diagonaal kan staan.
Dat laatste vind ik wel belangrijk: wij vervoeren alle paarden vd klant in onze tweepaardstrailer ZONDER tussenschot zodat ze de volledige breedte van de trailer kunnen gebruiken om de achterbenen wijd te zetten en wat blijkt: ALLE paarden gaan uit zichtzelf diagonaal staan! meestal vertrekken we terwijl ze nog recht staan maar na enkele kilometers checken: ze staan allemaal diagonaal: de een meer dan de ander. En Sommige paarden komen op de trailer en zetten meteen de achterbenen wijd, en gaan meteen diagonaal staan.
Ik denk dat je met deze trailer een mooie tussenoplossing hebt tussen standaard trailer die we kennen en een vrachtwagentje. Bij de zwaardere trailer van equi-trek misschien wel een trailer die vrij dicht bij de voordelen van een vrachtwagen komt.
Onze trailer is ook te huur trouwens, dus wie ze wilt testen...
Groeten
Eva