klaas.feuth schreef op zaterdag, 16 juli 2005, 9:21:
> Nou daar ben ik dus me bezig. Ik kom minder over als een secte
> juist omdat ik dat kunstof in de auto heb liggen.
> En omdat ik niet zo bruut het natuurlijk bekappen promoot, maar
> in overleg uitleg wat beter is, en waarom ik wat doe.
We hebben ooit zoiets gehad met roken, toen bleek dat roken ongezond was. De rokers vonden het een secte, en de fabrikanten van rook-artikelen wrochten zich in allerlei bochten.
Je kan dan een paar dingen doen.
1) Je geeft voorlichting aan mensen en legt uit dat roken kankerverwerkkend is en slecht is voor hart- en bloetvaten. Dat het helaas niet anders is, en dat ze zelf verder maar moeten bepalen wat ze met die kennis doen.
2) Je wil niet als een secte overkomen en gaat in zee met tabaksfabrikanten. Die ontwikkelen de filtersigaret, en nu ga je onder het motto "roken is minder slecht met een filter" de markt bewerken, want zo bereik je meer mensen.
Welke optie is eerlijker? Welke optie is het beste?
Ik ga dus voor optie 1. Goede informatie-verstrekken, niet eromheen draaien omdat je dan in eerste instantie mensen iets vertelt dat ze graag willen horen.
Mijn verhaal is dus:
Hoefbeslag is ongezond. Ik kan er helaas geen ander verhaal van maken. Kijk zelf maar wat je met die kennis doet: wij bieden hulp met cursussen en boeken, en gratis informatie via de website.
Jij gaat voor optie 2. Maakt er een verhaal van dat mensen graag willen horen "kan lekker toch beslag blijven gebruiken", maar uiteindelijk wordt je met de nek aangekeken als blijkt dat het verschil tussen hoefijzers en kunststof beslag even groot is als het verschil tussen sigaretten en filtersigaretten.
>> Eh, wacht even. Je kan dus wel tegen klanten die Natuurlijk
>> Bekappen niet begrijpen zeggen "zoek maar een ander", maar tegen
>> klanten die zeggen het wel te begrijpen maar beslist beslag
>> willen niet zeggen "daar werk ik niet aan mee"? Vreemd hoor...
>
> Nee dat zeg ik niet, ik wil die mensen niet dus die krijg ik
> niet. want ik verander ze zodat ze wel achetr zoiets staan.
> teminste dat is wat ik probeer.
Datzelfde kun je doen met hoefbeslag. WIJ krijgen geen mensen die hoefbeslag willen want ze weten dat wij daar niet aan beginnen.
> Of ze denken dat ik mindertot zo'n secte behoor. en zien dat ik
> paarden help, ze worden er toch allemaal uiteindeljik beter van.
Tuurlijk, je vertelt ze een verhaal dat ze graag willen horen. Maar wat denk je wat er gebeurt als over twee jaar blijkt dat die hoeven, met kunststof beslag, toch de vernieling in zijn gegaan? Hetzelfde denk ik als de sigaretten-fabrikanten die werden aangeklaagd door mensen die longkanker hadden gekregen, terwijl ze die gezonde filtersigaretten hadden gerookt.
> wat doen jullie met zwevende kiezers? Is het niet heel
> belangrijk die ook naar je toe te trekken?
Ja, maar niet door ze leugens te vertellen. Die mensen komen echt wel. Dat gebeurt wanneer ze het goede voorbeeld krijgen van anderen, wanneer hun eigen paard hoefproblemen krijgt, etc. etc. Eerlijkheid duurt het langst. In ieder geval komen ze dan naar ons en niet naar jou, want wij geven eerlijke voorlichting en jij past de waarheid aan om zoveel mogelijk klanten te krijgen.
> en wat bij de mensen
> van de tegenpartij, die met een vooroordeel op deze site komen?
> die jage jullie hier volgens mij gewoon weg.
Ik wil ze niet hebben als de enige manier om ze te houden we leugens moeten vertellen.
> Kortom een slecht marketing plan als je het mij vraagd.
We hebben geen marketing plan. We vertellen gewoon de waarheid en geven goede voorlichting, en krijgen voor die moeite beleg op ons brood. Als ik stinkend rijk wil worden dan maak ik een marketingplan, sluit ik een dealtje met een kunststofbeslag-fabrikant, vertel de mensen wat ze graag willen horen, en vlucht over vijf jaar met een dikke geldbuidel naar Brazilie, vlak voordat men erachter komt dat kunststof net zo slecht is als ijzer.
Wij gaan liever voor de waarheid, ook al duurt dat wat langer en levert het minder op.
Groeten,
Frans