InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
169 berichten
Pagina 5 van 12
Je leest nu onderwerp "Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan?"
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 17:3021-1-06 17:30 Nr:41402
Volg auteur > Van: Jeannette van den Eng Opwaarderen Re:41399
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur
Jeannette van den Eng
Homepage
Nijmegen
Nederland

Jarig op 28-5

17 berichten
sinds 13-1-2006
Cassandra Berg schreef op zaterdag 21 januari 2006, 17:00:

> belinda defraene schreef op zaterdag 21 januari 2006, 16:29:
>
>> jan seykens schreef op zaterdag 21 januari 2006, 9:51:

> Helpt dit middel ook bij gevoelige hoeven? Ik heb er nog nooit
> van gehoord.
>
> Cassandra

Heb net even 'gegoogled' en de site hier http://www.vettec.com/nederlands/products/
Heb er ook nooit van gehoord, maar het de moeite van het bekijken waard.

Jeannette
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 17:3121-1-06 17:31 Nr:41403
Volg auteur > Van: Ilona Kooistra Opwaarderen Re:41402
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

Ilona Kooistra
Homepage
Drenthe
Nederland

Jarig op 25-9

2749 berichten
sinds 27-7-2003
Jeannette van den Eng schreef op zaterdag 21 januari 2006, 17:30:

> Heb net even 'gegoogled' en de site hier
> http://www.vettec.com/nederlands/products/
> Heb er ook nooit van gehoord, maar het de moeite van het
> bekijken waard.

Hans van Keeken kent het, hij zal wel reageren :-)

(ik ga nu je pb beantwoorden)

Ilona
--
let's keep on moving naturally!
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 20:1221-1-06 20:12 Nr:41405
Volg auteur > Van: Nick Opwaarderen Re:41177
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur
Nick
Nederland


5000 berichten
sinds 13-3-2004
Jeannette van den Eng schreef op woensdag 18 januari 2006, 11:03:

> Hallo,
> Samen met een vriendin en drie Norikers vertrek ik eind maart
> van Nijmegen richting Santiago de Compostela in Spanje. We

> mee zullen krijgen. Om het verhaal compleet te maken: Noriker
> nr 3 wordt wel beslagen, vanwege de kwaliteit van de hoeven.
> Groetjes,
> Jeannette

Tja, een mooi doel....
Noem me pesimistisch....maar ik heb toch zo mijn bedenkingen bij deze tocht.
Ik bekijk de reele kansen van deze paarden om zo een tocht te kunnen maken.
Ik zet de dingen eens op een rijtje zoals ik ze lees....

------------------------------------------------------------------------------------------------

Slechts een paard van de 3 is het gewend om op blote voeten te lopen , al is ons niet bekend op wat voor een ondergrond het gewend is.
Ter verduidelijking...mijn paard is ook op deze maneir bekapt maar staat eigenlijk altijd in de wei...komt zelden op de weg dus...

Het andere loopt op ijzers en heeft slechte hoeven....de reden ook van het beslaan...

De 3de is aan beide voorvoeten hoefbevangen geweest en het is onbekend zelfs of er een kanteling is? zichtbaar in het lopen? of aan de hoef?

De uitspraken van een hoefsmid of DA of ze het al dan niet aankunnen zeggen me eigenlijk niks , daarvoor heb ik al te veel slechte ervaringen.

Ofwel....de staat van de hoeven is voor ons dus eigenlijk behoorlijk onbekend of in slechte staat...

Dan het tijdstip.....er zijn nog slechts 2 maanden te gaan voor de tocht begint.

Zware paarden met een redelijke vracht.....2500 kilometer lang.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit rijtje zo overdenkend vind ik het nog al wat, wat men van plan is met deze dieren.
Nee, niet zozeer voor de ruiters dus...
Daar denk ik al helemaal niet over na.
Die kunnen denken over wat ze aan het doen zijn en zich uiten bij pijn of ander ongemak , er dus over nadenken om te tocht al dan niet af te maken.

Veel meer kijk ik naar de paarden , wetende dat die zich niet zo snel laten zien als dier met pijn....en wat die dus over 2 maanden moeten gaan presteren.
Een loodzware tocht in een niet zo'n goede hoeven-staat.

Buiten wat de da en hoefsmid zeggen verbaas ik me ook over sommige uitspraken hier, maar das mijn mening maar....

Ik vind de tijd om te zeggen dat deze paarden het wel aan kunnen op blote voeten nogal kort.
De hoefschoenen lijken me hier zeker een MUST.....geen overdenken waard of je dit wel zou doen maar gewoon doen dus!
Daarnaast, ik heb geen ervaring met die dingen...maar zou IK kiezen voor maatschoenen van Smit...en geen standaard maat van enig ander merk.

Die tijd....nog 2 maanden....
We weten allemaal aan de hand van de verhalen hier dat het natuurlijk goed kan gaan, de overstap naar deze vorm van bekappen....
Velen hebben deze stap al gemaakt....soms met wonderbaarlijke resultaten waarvan mijn de oren beginnen te klapperen, maar soms ook met tegenvallers.
Het loopt ook wel eens minder gemakkelijk , soms zelfs na weken ineens waardeloos ?

Daarbij wil ik zeker niet vergeten dat we het hier altijd hebben over alle tijd nemen voor de overgang.... waarbij er zelfs dan toch nog gevoelig lopende paarden voorkomen.....

Dat rustig aan en alle tijd is hier in het geheel niet aanwezig....het moet dus weer snel snel.
Ik neem aan dat er ook enige vorm van konditie moet worden opgebouwd en men het paard met evt. probleem in deze nog resterende 2 maanden niet zomaar ff in de wei kan zetten voor een aantal weken.

Gezien het omschrijven van de paardenhoeven heb ik hier dus echt wel mijn bedenkingen bij.

Nogmaals...noem me pesimisties....ik noem het nuchter kijken naar wat er komen gaat.

Kan je de tocht niet gewoon te voet doen of op een fiets?
Die hebben minder last onderweg denk ik.
Het doel is mooi en blijft er even mooi door....

Nick
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 20:3321-1-06 20:33 Nr:41406
Volg auteur > Van: Jeannette van den Eng Opwaarderen Re:41405
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur
Jeannette van den Eng
Homepage
Nijmegen
Nederland

Jarig op 28-5

17 berichten
sinds 13-1-2006
Nick Altena schreef op zaterdag 21 januari 2006, 20:12:

> Jeannette van den Eng schreef op woensdag 18 januari 2006,
> 11:03:
>

> Ter verduidelijking...mijn paard is ook op deze maneir bekapt
> maar staat eigenlijk altijd in de wei...komt zelden op de weg
> dus...
>
Ik kan me je pessimisme voorstellen, die heb ik ook wel eens en het allerlaatste dat wij willen is paarden meenemen met pijn!
Roos loopt al vijf jaar zonder ijzer, heeft verschrikkelijk sterke hoeven en krijgt natuurlijk hoefschoenen. Ze heeft veel voor de kar gelopen en kent dus ook harde ondergrond. Buiten op het asfalt en ook op onregelmatig terrein heeft zij geen problemen.

> Het andere loopt op ijzers en heeft slechte hoeven....de reden
> ook van het beslaan...
>
Dit paard heeft niet zozeer slechte hoeven, alswel ze heeft altijd op ijzers gelopen en loopt nu, zonder ijzers, niet graag op asfalt. Voor dit paard is het te kort dag om 'natuurlijk bekapt' op pad te gaan. Heb met meerdere mensen gesproken die zeggen dat de meeste hoeven pas na een jaar niet beslagen te zijn, goede sterke hoeven hebben. Dit paard zal niet 'onbeschermt' op pad gaan.

> De 3de is aan beide voorvoeten hoefbevangen geweest en het is
> onbekend zelfs of er een kanteling is? zichtbaar in het lopen?
> of aan de hoef?

Zij loopt zonder problemen, maar niet graag op het asfalt. We laten aankomende week foto's maken voor de mate van kanteling. Als er ook maar enige twijfel is, gaat zij terug! Wij gaan niet op pad met paarden waabij we twijfelen of ze het aankunnen!!! Dat ze gezond aankomen, is voor ons het aller, allereerste uitgangspunt geweest.

>
> Dan het tijdstip.....er zijn nog slechts 2 maanden te gaan voor
> de tocht begint.
>
De paarden zijn reeds langer in ons bezit en aan conditie wordt al even gewerkt.
> Zware paarden met een redelijke vracht.....2500 kilometer lang.
>
Zware paarden, die bergen gewend zijn, die sterk en sober zijn. Een voor deze tocht zeer geschikt ras.

> dan niet af te maken.
>
> > Ik vind de tijd om te zeggen dat deze paarden het wel aan
> kunnen op blote voeten nogal kort.

Ik heb dat nooit gezegd, ik heb me afgevraagd wat kan en wat niet kan.

> De hoefschoenen lijken me hier zeker een MUST.....geen
> overdenken waard of je dit wel zou doen maar gewoon doen dus!
> Daarnaast, ik heb geen ervaring met die dingen...maar zou IK
> kiezen voor maatschoenen van Smit...en geen standaard maat van
> enig ander merk.

Ik neig ook naar de maatschoenen van Smit, overigens.
>
>
> Kan je de tocht niet gewoon te voet doen of op een fiets?
> Die hebben minder last onderweg denk ik.
> Het doel is mooi en blijft er even mooi door....

> Nick

Als wij merken dat een paard het niet trekt, gaat ze terug. Dan maar minder bagage. Bovendien zijn wij van plan grote delen van de dag zelf ook te wandelen. Nogmaals, ons uitgangspunt is dat de paarden gezond in Santiago aankomen. Dat staat voorop!

Jeannette
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 20:5521-1-06 20:55 Nr:41407
Volg auteur > Van: ElkeW Opwaarderen Re:41405
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

ElkeW
Homepage
Borgloon
Belgi

Jarig op 5-12

643 berichten
sinds 10-1-2005
Nick Altena schreef op zaterdag 21 januari 2006, 20:12:

> Jeannette van den Eng schreef op woensdag 18 januari 2006,
> 11:03:
>

>
> Tja, een mooi doel....
> Noem me pesimistisch....maar ik heb toch zo mijn bedenkingen
> bij deze tocht.
>
Ik deel je pessimisme Nick, volgens mij is het niet goed in te schatten of dit al dan niet gaat lukken. Anderzijds is 30 km per dag niet veel, en zoals Jeannette net al opmerkte kan je stukken stappen. Je kan die afstand eigenlijk zelfs volledig naast je paard afleggen af en toe. Door veel zelf te stappen kunnen de paarden al doende tijdens de tocht nog verder conditie/harde hoeven kweken met minder belasting. Naast de hoefschoenen dus zeker ook een goed paar bergschoenen beginnen inlopen! ;-)
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 21:1921-1-06 21:19 Nr:41408
Volg auteur > Van: Havank Opwaarderen Re:41403
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

Havank
Putten
Nederland


130 berichten
sinds 10-1-2005
Ilona Kooistra schreef op zaterdag 21 januari 2006, 17:31:

> Jeannette van den Eng schreef op zaterdag 21 januari 2006,
> 17:30:
>

>
> Ilona
> --
> let's keep on moving naturally!

Vettec heeft verschillende producten, maar het product waar het hier om gaat is Vettec Superfast. Op de achterhoeven gaat Superfast op de drafbaan een km of 10 mee. Dan is het weggesleten. Op de voorhoeven houdt het beduidend langer. In mijn praktijk een week. Hetgeen overeenkomt met ca 50 km op zandwegen draven.
Het aanbrengen is nogal bewerkelijk en vereist een vaste, geoefende hand. Voor je het aanbrengt moet de hoef goed droog zijn . Dat gaat goed met een electrische verfafbrander. Maak je de hoef niet goed droog en schoon dan houdt de Super Fast niet goed. Ik vraag me af op je op reis in het buitengebied electra voorhanden hebt om de hoef droog te föhnen.
Het vereist naast een vaste hand ook goed oefenen om een mooie gelijkmatige laag aan te brengen. Het hard razendsnel, vooral het warm is.
Per hoef ben je, de eenmalig aan te schaffen, spuit niet meegerekend zo'n € 7,= kwijt. Best prijzig dus.
Groet
Hans
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 22:1321-1-06 22:13 Nr:41411
Volg auteur > Van: Isabel van der Made Opwaarderen Re:41221
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

Isabel van der Made
Hertfordshire
UK


3722 berichten
sinds 2-3-2004
Ilona Kooistra schreef op donderdag 19 januari 2006, 13:10:

> Haha, ja als ik dat wist! ik weet niet zeker of deze perfecte
> schoenen er al zijn. Isabel, denk je dat jouw nieuwe schoenen
> geschikt zijn? Of de allernieuwste versie daarvan?

>
> Ilona
> --
> let's keep on moving naturally!

Hai,
als ik hier de schoenen van Smit zou kunnen krijgen, zou ik die zeker al lang gekocht hebben.... Maar dat is dus helaas niet zo, echter wat ik er over hoor, klinkt goed, ze zijn van flexibel rubber, wat ik zelf heel belangrijk vind, en het allermooiste natuurlijk is dat ze op maat worden gemaakt.

Marquis heb ik wel ervaring mee, en niet al te best. Ze zijn zwaar, stug, draaien en schuren. Zonder sokken kon ik ze niet gebruiken, en zelfs door de sokken heen, kreeg Opal soms wel eens een wondje, en dat was na maanden gebruik, dus niet meer een kwestie van inlopen. Opal heeft wel een heel dun velletje, engelse volbloed.

De Epics van Easyboot zijn goed, maar je moet er wel de hielband uit slopen, die zit veel te strak, en drukt op de hielballen. Ook van de Epics heeft Opal helaas een keer een schuurplekje gekregen, van de band die om de pastern gaat. Het blijft tobben met haar.

De Bare van Easyboot moet ik nog bekijken, weet niet of die hier al te krijgen is, voorlopig zitten Oops en ik toch in de ellende, smerige hoefzweer.

De Boa van Easyboot was voor Opal ook een NoNo, drukt op de kroonrand.

Wat het aantal kilometers betreft, en zool vervangen, ik denk dat een setje van Smit die 2500km wel volhoudt, maar dat kunnen ze je daar vast wel vertellen, zal waarschijnlijk ook er van af hangen of de paarden sloffen of niet.

Dan de stroefheid: ik denk dat de blote hoef het stroefste van alles is, de straal is zo'n enorme zuignap. Als er onder de schoen wat van die vette klei zit, die we hier hebben, en je gaat de weg op, dan glibberen de schoenen, en verder heb ik nooit gemerkt dat ze te stroef zouden zijn.

Het lijkt me een prachtige ervaring deze tocht, en volgens mij echt het beste te doen zonder ijzers, met schoenen als back up. En zelf zou ik denk ik, voor de schoenen van Smit gaan.

Heel veel plezier!

Isabel
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 22:2521-1-06 22:25 Nr:41413
Volg auteur > Van: Isabel van der Made Opwaarderen Re:41248
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

Isabel van der Made
Hertfordshire
UK


3722 berichten
sinds 2-3-2004
Ilona Kooistra schreef op donderdag 19 januari 2006, 18:11:

> Mijn idee is bv de easyboot Epic of mischien Bare, maar ik heb
> hem nog nooit geprobeerd.
> http://www.easycareinc.com/easyboot-epic.aspx Op deze site kun

>
> Ilona
> --
> let's keep on moving naturally!

Dat de Smit schoen uitgaat, had ik nog niet eerder gehoord, en dat kan je natuurlijk niet hebben, op je lange tocht. De marquis schoenen verloren we om de haverklap, en ik zat meer naar beneden te kijken of ze haar schoenen nog wel aanhad, dan dat ik lekker aan het rijden was.

De Epics gaan niet uit, ik heb ermee door de smerigste modder gereden, en ze blijven zitten. Ook als Opal haar malle fratsen uithaalt, reden voor de Marquis schoenen om meters door de lucht te vliegen :) , blijven de Epics aan. Wel lastig als je moet gaan intapen, om nou zakken vol vetrap bij je te hebben lijkt me onhandig.

Het is jammer dat er nog maar zo weinig tijd is, nauwelijks de tijd om te gaan proberen wat het beste werkt voor de paarden, want ik zit nu wel heel negatief te doen over Marquis, maar voor sommige paarden werken ze perfect. Hoewel het klompachtige voor mij altijd een groot nadeel zal zijn.

Isabel
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 22:4621-1-06 22:46 Nr:41414
Volg auteur > Van: Ilona Kooistra Opwaarderen Re:41411
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

Ilona Kooistra
Homepage
Drenthe
Nederland

Jarig op 25-9

2749 berichten
sinds 27-7-2003
Isabel van der Made schreef op zaterdag 21 januari 2006, 22:13:

> Wat het aantal kilometers betreft, en zool vervangen, ik denk
> dat een setje van Smit die 2500km wel volhoudt, maar dat kunnen
> ze je daar vast wel vertellen, zal waarschijnlijk ook er van af
> hangen of de paarden sloffen of niet.

Hij hééft het me verteld, hoelang een schoen gemiddeld mee gaat... vergeten...

Het hangt idd erg af van de wijze waarop het paard loopt. Het vervelendste is bv zo'n draai beweging van de achterhoeven zodat de zool scheef afslijt. Dat zal dan nl problematisch worden als het steeds schever en schever wordt. Dit soort dingen moet je eigenlijk gewoon eerst uittesten door véél kilometers te maken. Een vervamgbare zool is in zo'n geval erg handig.

Ook het niet uitgaan door diverse ondergronden, het niet-schuren, ook als je door mul zand rijdt terwijl de hoeven nat zijn moet je zsm testen etc etc.

En ja, de smit schoenen gaan uit, bij sómmige paarden iig wel! Maar dat geldt voor Marquis ook.... Sommige andere paarden doen het er perfect mee. De schoenen gaan soms zelfs stuk onderweg en dat is (samen met het echt verliezen van een schoen) echt een ramp op zo'n tocht! Dat is dan nog een voordeel van hoefijzers, dan kun je naar een smid gaan en die timmert er een nieuw ijzer onder....

Misschien als back-up of afwisseling toch plak-hoefijzers? Áls er een wondje ontstaat, of de schoen gaat stuk of wat dan ook, dan kun je het plak ijzer gebruiken. Ik weet alleen niet wat de evt gebruikers-nadelen van dat kunststofijzer zijn.

Twee paar schoenen lijkt mij eigenlijk ook wel nuttig... Als reserve, maar dan heb je in feite meer aan een niet op maat gemaakte schoen omdat je dan voor dezelfde maat schoen een reserveschoen hebt... (vooral handig als de paarden ongeveer dezelfde grootte voeten hebben). Maar ja, het totaal komt dan wel erg hoog....

Ik vraag me trouwens nog wel af of de goede maat er is in de conectie-schoenen. Zijn de hoeven niet te groot?

Ilona
--
let's keep on moving naturally!
Volg datum > Datum: zaterdag 21 januari 2006, 23:3821-1-06 23:38 Nr:41416
Volg auteur > Van: Waldo50 Opwaarderen Re:41400
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

Waldo50
Nederland


270 berichten
sinds 5-10-2005
Jeannette van den Eng schreef op zaterdag 21 januari 2006, 17:23:

> Waldo50 schreef op donderdag 19 januari 2006, 16:35:
>
>> Jeannette van den Eng schreef op donderdag 19 januari 2006,

> fotoalbums kijken...
>
> Groetjes,
> Jeannette

Hoi Jeanette,

Bedankt voor het aanbod van het meerijden, maar ik ben al wanhopig aan het verlofsparen om de tocht van 3 maanden uberhaupt te kunnen maken volgend jaar mei. Ik zal een bijdrage storten op de rekening van de Maartenshoeve, want jullie doel raakt me wel. In tegenstelling tot jullie ben ik van plan om mijn tocht te beginnen in Arles, in de voetsporen van
St. Jacob en door te rijden vanaf Santiago, naar Het einde van de Wereld (Finisterra). Ik zal jullie trouw volgen op de site, reken maar!! oh..ja SMURF op Bokt.nl heeft nog een paar bijna ongebruikte hoefschoenen te koop voor een Noriker(maat 5) voor weinig denk ik ! HG Waldo.
Volg datum > Datum: zondag 22 januari 2006, 10:3022-1-06 10:30 Nr:41428
Volg auteur > Van: Hans Arendse Opwaarderen Re:41413
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

Hans Arendse
Homepage
Zoetermeer
Nederland

Jarig op 25-10

318 berichten
sinds 2-9-2004
Isabel van der Made schreef op zaterdag 21 januari 2006, 22:25:

> Ilona Kooistra schreef op donderdag 19 januari 2006, 18:11:
>
>> Mijn idee is bv de easyboot Epic of mischien Bare, maar ik heb

> naar beneden te kijken of ze haar schoenen nog wel aanhad, dan
> dat ik lekker aan het rijden was.
>
>Dat de schoenen uit gaan wordt veelal veroorzaakt doordat de hielen te lang worden.
Daardoor gaat de staalkabel waarmee de schoen vastgezet wordt onder of op de hoefballen zitten, inplaats van erboven.
Zaak dus om de hielen goed op lengte te houden.
Idd afwisselen door het paard zonder schoenen te laten lopen, dan heb je dat probleem snel opgelost

succes

Hans Arendse
www.paardenservice.nl
Volg datum > Datum: zondag 22 januari 2006, 11:3122-1-06 11:31 Nr:41433
Volg auteur > Van: Hoefsmid Rik Opwaarderen Re:41308
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur
Hoefsmid Rik
Homepage
Torhout
België


91 berichten
sinds 19-5-2005
Ilona Kooistra schreef op vrijdag 20 januari 2006, 11:32:

> Havank schreef op vrijdag 20 januari 2006, 11:30:
>
>> Havank schreef op vrijdag 20 januari 2006, 11:27:

>
> Ilona
> --
> let's keep on moving naturally!

Link werkt perfect. Geen probleem.
Zo'n extra rand lijkt inderdaad aardig de natuurlijke hoef te benaderen. Maar dan kunnen de meeste paarden ook best zonder zo'n hoefwandrand (ze blijven dus wel op de wand lopen)
Als je dan toch zo'n onergelijmd ding wil gebruiken, zou je eventueel Superfast kunnen gebruiken tot op drie mm van de wand weg en dan rond zetten. Dat doen ze ook bij dravers. En dat lijkt me een gelijkaardig gegeven. Ik denk niet dat je paard er veel extra kilometer op de weg mee kan maken. Maar iets is beter dan niets. Nu alleen nog de prijs, heeft iemand enig idee?

AH Rik
Volg datum > Datum: zondag 22 januari 2006, 11:4422-1-06 11:44 Nr:41434
Volg auteur > Van: Havank Opwaarderen Re:41433
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

Havank
Putten
Nederland


130 berichten
sinds 10-1-2005
Hoefsmid Rik schreef op zondag 22 januari 2006, 11:31:

> Ilona Kooistra schreef op vrijdag 20 januari 2006, 11:32:
>
>> Havank schreef op vrijdag 20 januari 2006, 11:30:

> veel extra kilometer op de weg mee kan maken. Maar iets is
> beter dan niets. Nu alleen nog de prijs, heeft iemand enig idee?
>
> AH Rik

Top Gum is naar wat ik gehoord heb (nog geen eigen ervaring) slijtvaster dan Super Fast. Het is daarbij ook een stuk makkelijker aan te brengen.
Helaas is het wel prijzig, een paar kost 20 tot 30 euro en daar komt de lijm nog bij. In nederland is het nog niet verkrijgbaar.
Groet
Hans
Volg datum > Datum: zondag 22 januari 2006, 12:0022-1-06 12:00 Nr:41436
Volg auteur > Van: Michiel Opwaarderen Re:41428
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur

Michiel
Homepage
Zwolle
Nederland

Jarig op 19-7

2652 berichten
sinds 8-2-2004
Hans Arendse schreef op zondag 22 januari 2006, 10:30:

>>Dat de schoenen uit gaan wordt veelal veroorzaakt doordat de hielen te lang worden.
> Daardoor gaat de staalkabel waarmee de schoen vastgezet wordt
> onder of op de hoefballen zitten, inplaats van erboven.
> Zaak dus om de hielen goed op lengte te houden.
> Idd afwisselen door het paard zonder schoenen te laten lopen,
> dan heb je dat probleem snel opgelost

Je kunt ook een reserve paar schoenen in NL achterlaten, Bij Smit bijvoorbeeld. Als er dan een schoen kapot zou gaan, smit hoopt natuurlijk van niet ... dit is ook een leuke reclame en test voor zijn product. Dan stuur je de kapotte schoen naar smit terug en hij zend de reserve schoen, één of twee dagmarsen vooruit, zodat je bijna zonder onderbreking verder kunt.

Als je de Smit schoen vanuit UK wilt bestellen, dan zou ik vragen hoe je zelf de mallen kunt maken van gipsverband. Met een goede uitleg moet dat mogelijk zijn, toch. En dat kan alles per post toch die kant op komen.
Tis maar een idee.
Michiel
Volg datum > Datum: zondag 22 januari 2006, 16:0522-1-06 16:05 Nr:41440
Volg auteur > Van: Hoefsmid Rik Opwaarderen Re:41403
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan? Structuur
Hoefsmid Rik
Homepage
Torhout
België


91 berichten
sinds 19-5-2005
Ilona Kooistra schreef op zaterdag 21 januari 2006, 17:31:

> Jeannette van den Eng schreef op zaterdag 21 januari 2006,
> 17:30:
>

>
> Ilona
> --
> let's keep on moving naturally!

Het is een goed product, dat voor vele paarden met problemen en scheuren een hulp kan bieden. Het enige probleem als je de weg op gaat is het glijden op baanvakmarkeringen, zebrapaden ... Daar het je helemaal geen grip op (met hoefijzers trouwens ook niet)
Het superfast van Vettec is vrij eenvoudig aan te brengen, maar je moet wel de nodige, correcte voorbereidingen maken. Op hun site kan je wel meer vinden.
groeten

AH Rik
Je leest nu onderwerp "Onbeslagen een reis van 2500 km aangaan?"
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
169 berichten
Pagina 5 van 12
 InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!

Deelnemers online: 0 verborgen deelnemers.
contact