InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
11 berichten
Pagina 1½ van 1
Je leest nu onderwerp "Trailer"
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 11:1724-5-05 11:17 Nr:26490
Volg auteur > Van: e m kraak Opwaarderen Re:26487
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur

e m kraak
Nederland


7960 berichten
sinds 5-5-2004
Huertecilla schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 9:58:

> Ok; traileren is niet paardgericht. Toch willen we zo'n ding
> aanschaffen en het moet een 2-paards trailer worden. Omdat de
> paarden erin moeten en die dingen echter ook gebruikt niet

> Tot slot merken we op dat hier een draagframe op het dak (met
> laddertje aan de zijkant) heel gebruikelijk is terwijl we dat in
> NL nooit gezien hebben. ¿Waarom niet? ¿Zomaar niet of heeft dat
> een goede reden?

't Is niet direct een antwoord op je vragen, maar als ik zo hoor wat mensen tegenwoordig voor een luxe veekarretje uitgeven... zou ik daarvoor liever een lichte laagladertruck kopen en die voor de paarden inrichten.
Hoeven ze ook niet krap in de vooruit te staan. En wellicht nog ruimte over voor andere zaken.
Ik weet natuurlijk niet wat daar in spanje gebruikelijk en al dan niet toegestaan is.

Groeten, Egon
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 14:1124-5-05 14:11 Nr:26492
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26490
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
e m kraak schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 11:17:

> 't Is niet direct een antwoord op je vragen, maar als ik zo hoor
> wat mensen tegenwoordig voor een luxe veekarretje uitgeven...
> zou ik daarvoor liever een lichte laagladertruck kopen en die
> voor de paarden inrichten.
>
Goede suggestie; heb ik aan gedacht omdat ik toch alle rijbewijzen heb.
Aanhangers zijn hier ten eerste alleszins aantrekkelijker geprijsd; dé twee Sappanse fabrikanten zitten hier op een half uur vandaan, en verder is een béétje redelijke veewagen altijd nog een veelvoud in aanschaf waar dan de verzekeing en belasting nog eens bíj komt.

Schuin staan is inderdaad comfortabeler maar niet binnen budget; zo'n kar is DUUR en daarbij ook weer een gewichtsklasse zwaarder, waardoor het maximum van 2000 kilo ineens snel dichterbij komt terwijl die grens wat míj betreft absurd hoog ligt. Ik wil zo'n zware kar eigelijk liever niet achter de tuut hangen. 900 kilo paard en 400 of 800 kilo kar is ook al 1300 of 1700 kilo en dan heb je de onvermijdelijke rotzooi die je mee moet zeulen nog niet eens meegewogen. 400 kilo is dus een stuk aantrekkelijker. De alu kar is in de basisuitvoering 375 en dat is natuurlijk wel een voordeel.

Bedankt voor de reacties.
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 14:3824-5-05 14:38 Nr:26493
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26492
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Huertecilla schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 14:11:

> 400 kilo is dus een stuk
> aantrekkelijker. De alu kar is in de basisuitvoering 375 en dat
> is natuurlijk wel een voordeel.

Déze: is van staalplaat met polyester dak, weegt 400 kilo op twee 900 kilo assen en mag 1200 kilo laden.
Alles erop en eraan en alleen een basic uiterlijk. Stroomlijn lijkt mij volledig onbelangrijk aangezien dat ding toch achter een forse auto hangt én je niet harder dan 80 mag.
Wit of een andere lichte kleur lijkt me praktischer maar geen halszaak....
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 18:3524-5-05 18:35 Nr:26503
Volg auteur > Van: e m kraak Opwaarderen Re:26493
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur

e m kraak
Nederland


7960 berichten
sinds 5-5-2004
Huertecilla schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 14:38:

> Huertecilla schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 14:11:
>
>> 400 kilo is dus een stuk

> lijkt mij volledig onbelangrijk aangezien dat ding toch achter
> een forse auto hangt én je niet harder dan 80 mag.
> Wit of een andere lichte kleur lijkt me praktischer maar geen
> halszaak....

2100 euries zie ik - geen gekke kar lijkt me dat voor die centen (nieuw dan).
Hier in NL heb ik begepen dat delui gemakkelijk 10.000 en zelfs nog (veel) meer voor zo'n ding uitgeven... en vele 2e handse zijn al stijf duurder dan 2100.
Daar komt mijn idee richting truck vandaan dus. Voor paardentruck betaal je hier daarentegen maar 3 mnd/jaar belasting, en wanneer oldtimer helemaal vrij (de mercedes OM352's draaien toch redelijk oneindig door en zijn zelf repareerbaar/reviseerbaar...).

Wat ik op het plaatje niet zie zijn ventilatieluikjes links /rechts/etc. Die zou ik wel willen.

Groeten, Egon
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 18:5424-5-05 18:54 Nr:26504
Volg auteur > Van: Ilona Kooistra Opwaarderen Re:26503
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur

Ilona Kooistra
Homepage
Drenthe
Nederland

Jarig op 25-9

2749 berichten
sinds 27-7-2003
e m kraak schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 18:35:

> Hier in NL heb ik begepen dat delui gemakkelijk 10.000 en zelfs
> nog (veel) meer voor zo'n ding uitgeven...

Wat???? Heb je wat aan... en dan als je ergens bent maar de hele tijd in de zenuwen zitten of je prachtige trailertje niet gestolen wordt.. Ik ben blij met de oude-look van onze trailer, hij hoeft nooit op slot en wordt toch nooit meegenomen ;-)

> en vele 2e handse
> zijn al stijf duurder dan 2100.
> Daar komt mijn idee richting truck vandaan dus.

Voor rond de 2000 euro heb je een paardenvrachtwagentje voor B-rijbewijs. Die grotere zijn volgens mij niet veel duurder want die zijn niet geliefd omdat de meesten met hun B-rijbewijs willen rijden. Ik ook, mn E halen heb ik bijna direct gedaan maar dat vrachtwagenrijbewijs dat lijkt me een rot-iets omdat er tegenwoordig ook nog allemaal onzin theorie bij komt kijken, ik denk dat het behoorlijk prijzig is om het te halen.

Als je zo''n vrachtwagentje koopt moet je wel zelf handig zijn, anders kost het een vermogen aan garage-kosten.

> Voor
> paardentruck betaal je hier daarentegen maar 3 mnd/jaar
> belasting, en wanneer oldtimer helemaal vrij (de mercedes
> OM352's draaien toch redelijk oneindig door en zijn zelf
> repareerbaar/reviseerbaar...).

Wij willen ook zo'n ding, er staan af en toe erg leuke exemplaren te koop :-) En het lijkt me dan helemaal leuk om hem op een of andere plantaardige olie te laten lopen, dat kan met die dingen zomaar dus dat is een voordeel.

Ilona
--
let's keep on moving naturally!
Volg datum > Datum: dinsdag 24 mei 2005, 20:0124-5-05 20:01 Nr:26507
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26504
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
Ilona Kooistra schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 18:54:

> Als je zo''n vrachtwagentje koopt moet je wel zelf handig zijn,
> anders kost het een vermogen aan garage-kosten.
Kijk Ilona en dat houdt óók een verminderde betrouwbaarheid = verminderde veiligheid in.....
Hoe handig je ook bent; ik heb ooit mijn BOVAG-patroonsdiploma gehaald en waag mijn paarden er niet aan.
Ook kost het onderhoud van een oldtimer je én geld én tijd en nogmaals; de betrouwbaarheid/veiligheid is met familie en paarden aan boord belangrijker dan het schijnvoordeel bij aanschaf. Bedenk ook dat de remkracht niet altijd anno nu is en ook al rij je maar tachtig.... Nee, dan is een hout-in-hoeklijn bak achter de W200 een stuk veiliger.
>
>> Voor
>> paardentruck betaal je hier daarentegen maar 3 mnd/jaar
>> belasting, en wanneer oldtimer helemaal vrij (de mercedes
>> OM352's draaien toch redelijk oneindig door en zijn zelf
>> repareerbaar/reviseerbaar...).
>
> Wij willen ook zo'n ding, er staan af en toe erg leuke
> exemplaren te koop :-) En het lijkt me dan helemaal leuk om hem
> op een of andere plantaardige olie te laten lopen, dat kan met
> die dingen zomaar dus dat is een voordeel.
>
Dat kan, tot op zekere hoogte, élke diesel. Bijvoorbeeld de Mercedes 5-cil. IDI-diesels lopen en starten op bijna 100% prima. Onze stok-oude Santana loopt op 75-80%% en onze nieuwe high-tech Nissan op 20-25%% (op >50% het eerste stuk naar Frankrijk gereden). Ik haal regelmatig een drum oude fituur-olie (olijfolie uiteraard) bij onze stamkroeg, laten bezinken, fliteren en :-)

Die kar is trouwens 3300,- in complete uitvoering, met ventilatie etc., en weegt dan 510 kilo.
De concurrent heeft een ding dat net weer anders is voor 2760,- maar wel 750 kilo weegt. Héél 'duur' met kilos gekocht prijsvoordeel dus. (Is overigens wel heel normaal die 750 kilo)
Diezelfde concurrent heeft ook een práchtige alu-kar die áf is, 600 kilo weegt voor helaas 4200,- http://www.remolquesjm.com/proddetail.php?prod=Modelo_Aluminio
Nu is dat héél weinig voor zo'n ding, maar wel gewoon veel geld voor een luxe overmaat honderkar. Duimen dat ze een jonge gebruikte hebben. Liever nog een jonge gebruikte van het basic model in het brandweerrood of kanariegeel ;-)
Volg datum > Datum: zondag 29 mei 2005, 19:5329-5-05 19:53 Nr:26788
Volg auteur > Van: HannahFroukje Opwaarderen Re:26487
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur
HannahFroukje
Apeldoorn
Nederland

Jarig op 8-2

965 berichten
sinds 23-7-2003
Hoi,

Gewoon omdat ik het zo leuk vond, een berichtje hierover.

Met Torop (arabiertje) heb ik al in geen anderhalf jaar of zo meer serieus trailerladen geoefend. Hij was wel gewend aan gewoon trailerladen maar dat vertikte hij al een tijdje helemaal, je kreeg hem dus niet meer naar binnen. We hadden geen trailer, maar kon wel voor het level 1 trailerladen een trailer lenen. Erg makkelijk ging het aanleren niet hij was er behoorlijk koppig in en het heeft een hele tijd geduurd voor hij vrijwillig naar binnen stapte. Ik heb het Torop toen geleerd op z'n Parelli's en daarna is hij er nooit meer in geweest eigenlijk.

Nu sta ik op een nieuwe stal en daar hadden ze t.b.v. het parelli trailerladen een trailer in een zij-bak neergezet. Dus ik dacht och ik kan het altijd nog eens proberen, kijken hoe ver ik kom met hem.

Wij er naartoe. Eerst gewoon maar even met hem de trailer ingelopen en (al) tot mijn verbazing deed hij dat in 1 keer. Omdat dat al zo goed ging dacht ik, nou okay, dan probeer ik het ook nog een keertje a la Parelli. Ik ernaast staan.

Ik vraag met een beleefd handgebaar aan Torop (hij's erg gesteld op goede en vooral rustige manieren ;-)), zou je voor mij naar binnen willen gaan? En tot mijn verbazing reageert hij on-mid-del-lijk, gaat voorwaarts en stapt meteen zonder aarzelen de plank op. Blijft met een vragend hoofd staan "zo goed?". Dus ik zeg, ja geweldig, maar uuuh, durf ie nog 1 stukje verder? Klein stukje hoeft maar hoor. Dus ik gebaar nog een keer heel rustig naar binnen zo van ga d'r maar zo ver in als je durft. En hij verdwijnt zonder protesteren in z'n eentje in de trailer!!! Bleef ook heeeel rustig. En stapte er weer rustig achterwaarts uit.

Ben maar meteen gestopt! Ik vond het ZO geweldig!

Ik helemaal trots op hem ;-). Hij houdt helemaal niet van dit soort fratsen weet je vooral in dit soort dingen kan ik dan merken dat onze verstandhouding er in die laatste jaren toch wel heel erg op vooruit is gegaan. Ben ik dus heel, heel blij mee.
Volg datum > Datum: zondag 29 mei 2005, 22:1629-5-05 22:16 Nr:26791
Volg auteur > Van: Isabel van der Made Opwaarderen Re:26788
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur

Isabel van der Made
Hertfordshire
UK


3722 berichten
sinds 2-3-2004
HannahFroukje schreef op zondag, 29 mei 2005, 19:53:

> Hoi,
>
> Gewoon omdat ik het zo leuk vond, een berichtje hierover.

> Ik helemaal trots op hem ;-). Hij houdt helemaal niet van dit
> soort fratsen weet je vooral in dit soort dingen kan ik dan
> merken dat onze verstandhouding er in die laatste jaren toch wel
> heel erg op vooruit is gegaan. Ben ik dus heel, heel blij mee.

Leuk!
Wat zal je met vleugeltjes hebben gelopen. (Nou, dat is wel een hele gekke uitspraak), maar ik kan me zo voorstellen dat je daar nog dagen om kan glimlachen...
Isabel
Volg datum > Datum: donderdag 8 september 2005, 23:458-9-05 23:45 Nr:33110
Volg auteur > Van: Huertecilla Opwaarderen Re:26490
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: Trailer Structuur
Huertecilla
Andalucía - Spanje


2998 berichten
sinds 28-9-2003
e m kraak schreef op dinsdag, 24 mei 2005, 11:17:
> 't Is niet direct een antwoord op je vragen, maar als ik zo hoor
> wat mensen tegenwoordig voor een luxe veekarretje uitgeven...

Er is hoop Egon:
De kogel is eíndelijk door de kerk: we hebben een kar gekocht!!!!
Een fabrikant die aan de Noordkant van Málaga -stad zit, dus een half uur bij ons vandaan, had een nieuw model op de Equmediterranéa staan. Een 2-paards kar van pofielstaalplaat met een polyester dak. Superbasic maar volledig compleet.
Dubbele stalen vloer met fins hout ertussen, onafhankelijke geveerde wielen, dubbele achterdeur met loopplank, naadloos profielrubber op loopplank en vloer, ventilatie over de volle zijkant, grote voordeur, van voor tot achter transparante strook in het dak, verwijderbare/verstelbare open tussenscheiding, eetbakken, 30 l. watertank, reservewiel en als extra zetten ze nog twee schuifraampjes voorin. Ik moet alleen wat buis-isolotieschuim aanbrengen.
Is metallic alu-grijs met wit dak.

Binnenmaten:
- 210 hoog
- 160 breed
- 290 lang
Buitenmaten:
- 250 hoog
- 200 breed
- 415 lang

Leeg compleet 700 en maximaal 1800 kg.

Een heerlijke, degelijke en superpraktische no-nonsens ragbak. Exáct wat de paardenhandelaren op hetzelfde indrustrieterreintje willen; niet toevallig denk ik.

Voorrrrrrr..... 3000,- Euro :-)

Foto:
Je leest nu onderwerp "Trailer"
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
11 berichten
Pagina 1½ van 1
 InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!

Deelnemers online: 0 verborgen deelnemers.
contact