InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
59 berichten
Pagina 3 van 4
Je leest nu onderwerp "verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer"
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 10:0115-3-12 10:01 Nr:245455
Volg auteur > Van: Spirithorses Opwaarderen Re:245452
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Spirithorses
Homepage
Vroenhoven - Riemst, bij Maastricht,
Belgie.

Jarig op 1-3

10715 berichten
sinds 6-1-2004
e m kraak schreef op donderdag 15 maart 2012, 2:53:

> Ans Jondral schreef op donderdag 15 maart 2012, 0:55:
>
>> Omdat je zelf geen ruinen hebt? :-S En het alleen voor eigen vervoer mag
>> gebruiken?
>
> Nope. Ruinen zijn nogal ongeschikt voor fokkerij en daarom niet agrarisch
> maar "sport".

Alsof jij agrarisch bent.... :-M
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 11:0815-3-12 11:08 Nr:245462
Volg auteur > Van: Peter Donck Opwaarderen Re:245452
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Peter Donck
Homepage
moorslede
belgie

Jarig op 5-10

5970 berichten
sinds 18-9-2004
e m kraak schreef op donderdag 15 maart 2012, 2:53:

> Ans Jondral schreef op donderdag 15 maart 2012, 0:55:
>
>> Omdat je zelf geen ruinen hebt? :-S En het alleen voor eigen vervoer mag
>> gebruiken?
>
> Nope. Ruinen zijn nogal ongeschikt voor fokkerij en daarom niet agrarisch
> maar "sport".

tenzij je ze voor trek- sleep- en ander sjouwwerk gebruikt
(bv boswerk of garnaalvissers ), dan zijn ze weer "land-,bosbouw en visserij....
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 11:3615-3-12 11:36 Nr:245463
Volg auteur > Van: joop Opwaarderen Re:245452
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

joop
Homepage
Frankrijk


5046 berichten
sinds 20-6-2005
Hoe het daar in NL geregeld is weet ik niet maar ik ben offcieel boer met paardenfokkerij, niemand vraagt of er ooit een veulen geboren wordt :-P en of ik hengsten heb interesseert niemand want die staan er genoeg opgesloten bij de grote Haras :-(
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 11:5015-3-12 11:50 Nr:245464
Volg auteur > Van: Frans Veldman Opwaarderen Re:245445
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Frans Veldman
Homepage
Drenthe
Nederland

Jarig op 22-10

5061 berichten
sinds 1-1-2003
e m kraak schreef op donderdag 15 maart 2012, 0:20:

> Het ligt heel simpel hoor. Ik bestuur een agrarische versie van Unimog.

Was er ook niet zoiets dat die dingen in twee smaken zijn: versies met alleen lage versnellingen die inderdaad dan als "trekker" gelden, en versies die ook hoge versnellingen hebben maar dan als "vrachtwagen" gelden en waarvoor je dus een rijbewijs moet hebben?
En was het ook niet zo dat er in het verleden versies met hoge versnellingen in het register zijn opgenomen als agrarisch vervoermidden terwijl het eigenlijk gewoon vrachtwagens zijn?
En was jij nou net niet iemand die "toevallig" zo'n ding in bezit heeft wat eigenlijk een vrachtwagen is maar die geregistreerd staat als "tractor" en waarmee je legaal zonder rijbewijs met 80Km/h over de openbare weg mee kunt rondcrossen?

Of heb ik dit allemaal gedroomd of ben ik in de war met iemand anders?

> de laatste tijd wat minder omdat de diesel zo duur geworden
> is en een 6-liter 115pk niet zuinig doet.

Diesel???? =-) Je rijdt hoop ik toch al lang op zelfgestookte bio-diesel of afgewerkt frituurvet?

> Om dito reden bij vervoer van 1 paard in een 2-paards ruimte je paard
> altijd links zetten.

Wel met een schot dan he? Anders is het zo lullig op de rotonde.

Frans
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 15:3415-3-12 15:34 Nr:245466
Volg auteur > Van: e m kraak Opwaarderen Re:245464
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

e m kraak
Nederland


7960 berichten
sinds 5-5-2004
Frans Veldman schreef op donderdag 15 maart 2012, 11:50:

> e m kraak schreef op donderdag 15 maart 2012, 0:20:
>
>> Het ligt heel simpel hoor. Ik bestuur een agrarische versie van Unimog.
>
> Was er ook niet zoiets dat die dingen in twee smaken zijn: versies met
> alleen lage versnellingen die inderdaad dan als "trekker" gelden, en
> versies die ook hoge versnellingen hebben maar dan als "vrachtwagen"
> gelden en waarvoor je dus een rijbewijs moet hebben?

Dat ligt niet aan de brug/versnellingen. Er hebben inderdaad ook veel mogs als vrachtwagen gereden, en nog. Het leger had de 404s, op benzine uiteraard zoals alle legerspul. Ik heb een 416agra, de allerbeste van het oldtimerspul.
Een agrarisch voertuig heeft geen expliciet bedoelde mechanische snelheidsbeperking, alleen de EU bepaalde snelheidslimiet geldt zover ik weet. Als je je daar niet aan houdt zou je een bekeuring voor te hard rijden kunnen krijgen, dat is me ook wel eens overkomen maar da's al heel lang geleden....
Ik zag op (de Nederlandse) wikipedia een fout trouwens (dat er geen agramogs meer gemaakt zouden worden. Dat is volgens mij onjuist. Wel mogelijk dat ze niet meer in NL geïmporteerd worden maar de nieuwe U20 kun je volgens mij zo bestellen bij mercedes-benz.de met alle aftakassen, hydrauliek en zooi wat je maar wenst erop en eraan. Als ergens "mercedes" op staat moet je sowieso niet in NL zijn want dan betaal je je scheel. NL importeur is waardeloos maar de Duitse service vind ik fenomenaal!).

> En was het ook niet zo dat er in het verleden versies met hoge
> versnellingen in het register zijn opgenomen als agrarisch vervoermidden
> terwijl het eigenlijk gewoon vrachtwagens zijn?
> En was jij nou net niet iemand die "toevallig" zo'n ding in bezit heeft
> wat eigenlijk een vrachtwagen is maar die geregistreerd staat als
> "tractor" en waarmee je legaal zonder rijbewijs met 80Km/h over de
> openbare weg mee kunt rondcrossen?

Nee zo zit het niet. Ik mag even snel als iedere andere tractor. Maar jij schrijft KUNT en ja, het zou wel kunnen maar ik ben geen snelheidsfetisjist en legaal toegestaan zou dat niet zijn.
Het zijn ook geen "gewone" vrachtwagens, maar 4-wiel aangedreven all-terrain alleskunners, differentieelsper, dubbel hydrauliek, laag- en hoogtoerige aftakas, etc., je kunt het zo gek niet bedenken of het zit eraan. Ik heb wel eens een gewone vrachtwagen van de NS vlot getrokken, die jongens zaten in zak en as dat ze zich vastgereden hadden hier in de middle of nowhere $1
Die type 404 leger uitvoering was en is wel een gewone vrachtwagen.

> Of heb ik dit allemaal gedroomd of ben ik in de war met iemand anders?

Kan. Ik heb het allemaal geleerd van een boer dus die weten dat ook allemaal.

>> de laatste tijd wat minder omdat de diesel zo duur geworden
>> is en een 6-liter 115pk niet zuinig doet.
>
> Diesel???? =-) Je rijdt hoop ik toch al lang op zelfgestookte bio-diesel
> of afgewerkt frituurvet?

Nee is de moeite van al het gedoe me niet waard, ik haal wel een paar liter rode peut op. Ik rij niet veel meer, kom haast nergens. Mijn waarnemingenprojectje in de Oostvaardersplassen heb ik beëindigd. Het is veel te fijn in mijn ivoren toren op de hoge berg met mijn poownietjes ;-)
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 21:1615-3-12 21:16 Nr:245480
Volg auteur > Van: Anne Maria Opwaarderen Re:245445
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Anne Maria
Surrey / Hampshire border
UK

Jarig op 9-8

353 berichten
sinds 12-5-2011
e m kraak schreef op donderdag 15 maart 2012, 0:20:

> Het ligt heel simpel hoor. Ik bestuur een agrarische versie van Unimog.

Ah, zo simpel! De Unimog... Is ooit maanden geleden ter sprake gekomen in een topic wat beetje afdwaalde richting favoriete ouwe meuk autootjes. :-)

Ik zat veel te moeilijk te denken, ruin met puntjes op de i... Geen rijbewijs, dan misschien een vaarbewijs... of vliegbewijs... Geen idee, misschien dat geen enkele regelmaker er ooit aan had gedacht een regel te bedenken dat het illegaal is een trailer aan een vliegtuig te hangen? :-P

Is padden vervoeren tijdens hun lente trek een agrarisch evenement?

Nou ik kan weer slapen vannacht hoor. En jij veel plezier weer verder in je ivoren toren met je poownies he :-D
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 21:3315-3-12 21:33 Nr:245481
Volg auteur > Van: Waldo50 Opwaarderen Re:245452
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Waldo50
Nederland


270 berichten
sinds 5-10-2005
e m kraak schreef op donderdag 15 maart 2012, 2:53:

>
> Nope. Ruinen zijn nogal ongeschikt voor fokkerij en daarom niet agrarisch
> maar "sport".

Volgens mij heeft de term Agrarisch niets te maken met fokken, maar alles met "de landbouw betreffend" Ruinen vallen volgens mij wel onder agrarisch, net als het houden van ossen en hamels. :-)
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 22:3515-3-12 22:35 Nr:245483
Volg auteur > Van: nescio Opwaarderen Re:245466
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

nescio
Nederland

Jarig op 21-5

131 berichten
sinds 19-9-2011
@ e m Kraak:

Volgens mij mag je ook met een Unimog niet zonder rijbewijs rijden, dan zou je dus sowieso een "trekker rijbewijs" moeten hebben. En met een trekker rijbewijs mag je niet harder dan 25 km per uur. Je hebt je voor het rijden van hogere snelheden dan 25 km een ander kenteken nodig dan wanneer je 25 km per uur rijdt met zo een voertuig.
Tevens heb je er dan een vrachtwagen rijbewijs nodig..

Als je harder rijd dan 25 km per uur zonder een vrachtwagen rijbewijs op je Unimog ben je niet alleen in overtreding vanwege je snelheid maar tevens komt dan toch echt de wet Mulder om de hoek kijken: je bestuurt een voertuig zonder geldend rijbewijs (het vrachtwagen rijbewijs dus omdat je harder rijd dan 25 km) en dat betekend dat je niet verzekerd bent. :-P

Als dat het geval is pleeg je een serieus misdrijf volgens de wet...
Misschien kom je er vaak mee weg, maar geloof me als je in overtreding bent en je veroorzaakt een ongeluk of je bent betrokken bij een ongeluk dan betaald je verzekering gewoon niet uit...... =-)

En euh....ik ben met mijn auto + trailer = 80 km per uur wel 3x sneller op het eindpunt dan jij... :-M

O ja, verkijk je niet op de boetes van te hard rijden, bij 40 km te hard kost het je gewoon 332,- euro maar dat was in 2011. In 2012 stijgen de boetes met 15% en wordt de bon dus niet uitgeschreven door meneer agent maar moet je naar de rechtbank voor het ophalen van je bekeuring waarvan de rechter beslist hoe hoog die zal zijn. Ik weet niet voor welke boete je komt te staan als je rijdt zonder een geldend rijbewijs, maar zal ook zeker niet misselijk zijn.

Enfin, ik hoop dus maar dat je een geldend rijbewijs hebt voor de Unimog want tenslotte heb je hier in Nederland overal een rijbewijs voor nodig behalve voor je fiets. Maar ik kijk er niet raar van op als ze dat ook nog in gaan voeren..... ehm

(heb ik nog ergens een fout gemaakt met mijn Nederlands? ;-) )

A journey of a thousand miles, begins with a single step...
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 22:5015-3-12 22:50 Nr:245488
Volg auteur > Van: Christel Provaas Opwaarderen Re:245483
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Christel Provaas
Walem
Nederland

Jarig op 1-3

7725 berichten
sinds 9-7-2005
nescio schreef op donderdag 15 maart 2012, 22:35:

> (heb ik nog ergens een fout gemaakt met mijn Nederlands? ;-) )
>
Ja, drie:

Als je harder rijd > rijdt
betekend > betekent
betaald > betaalt
:-)
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 22:5015-3-12 22:50 Nr:245489
Volg auteur > Van: Christel Provaas Opwaarderen Re:245483
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Christel Provaas
Walem
Nederland

Jarig op 1-3

7725 berichten
sinds 9-7-2005
nescio schreef op donderdag 15 maart 2012, 22:35:

> (heb ik nog ergens een fout gemaakt met mijn Nederlands? ;-) )
>
Ja, drie:

Als je harder rijd > rijdt
betekend > betekent
betaald > betaalt
:-)
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 23:1815-3-12 23:18 Nr:245493
Volg auteur > Van: Ilona Kooistra Opwaarderen Re:245488
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Ilona Kooistra
Homepage
Drenthe
Nederland

Jarig op 25-9

2749 berichten
sinds 27-7-2003
Christel Provaas schreef op donderdag 15 maart 2012, 22:50:

> nescio schreef op donderdag 15 maart 2012, 22:35:
>
>> (heb ik nog ergens een fout gemaakt met mijn Nederlands? ;-) )
>>
> Ja, drie:
>
> Als je harder rijd > rijdt
> betekend > betekent
> betaald > betaalt
> :-)

Je was me net voor $1

Tsja, het staat overal in NL tjokvol d-t-fouten, gewoon echt erg. Enne, Christel, jij maakt ze nauwelijks tot niet maar laatst wel een keer (ik had er bijna op gereageerd $1). Ik lees in mijn eigen schrijfsels achteraf ook nog weleens zo'n fout. In die van Frans, Egon, Sandra, praktisch iedereen (alleen bij de een wel wat frequenter dan bij de ander ;-) )

Het wordt ook wel lastiger omdat er zo ontzettend vaak (niet alleen op fora, gewoon echt OVERAL, op verpakkingen in de supermarkt, websites van dierenartsen, enz enz) verkeerd wordt gespeld, daardoor verkeert men vaak in de veronderstelling dat het fout goed is. Weet je dat ik me soms afvraag bij het beantwoorden van e-mails of de ontvanger niet denkt dat ik een sukkel ben die niet goed kan spellen omdat ik dingen schrijf die voor velen fout LIJKEN? Betaalt bv wordt veelal ten onrechte met een d geschreven, dus zal het wel dom lijken voor diegenen als ik betaalt schrijf. Tsja...

--
Ilona
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 23:2215-3-12 23:22 Nr:245495
Volg auteur > Van: Marlies Sanders Opwaarderen Re:245493
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Marlies Sanders
Nieuwdorp
Nederland

Jarig op 6-8

2752 berichten
sinds 11-7-2009
Ilona Kooistra schreef op donderdag 15 maart 2012, 23:18:

omdat ik dingen schrijf die voor
> velen fout LIJKEN? Betaalt bv wordt veelal ten onrechte met een d
> geschreven, dus zal het wel dom lijken voor diegenen als ik betaalt
> schrijf. Tsja...
>
> --
> Ilona

Ligt eraan Ilona of je voor iets betaalt of dat je voor iets hebt betaald. :-P
Groetjes Marlies
Naschrift (donderdag 15 maart 2012, 23:23):
met hiier en daar een komma'tje dan...
Naschrift (donderdag 15 maart 2012, 23:23):
iii
Naschrift (donderdag 15 maart 2012, 23:24):
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 23:2815-3-12 23:28 Nr:245496
Volg auteur > Van: Ilona Kooistra Opwaarderen Re:245495
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Ilona Kooistra
Homepage
Drenthe
Nederland

Jarig op 25-9

2749 berichten
sinds 27-7-2003
Marlies Sanders schreef op donderdag 15 maart 2012, 23:22:

> Ilona Kooistra schreef op donderdag 15 maart 2012, 23:18:
>
> omdat ik dingen schrijf die voor

>
> Ligt eraan Ilona of je voor iets betaalt of dat je voor iets hebt betaald.
> :-P
> Groetjes Marlies

Jij zult alvast niet denken dat ik een sukkel ben $1 (maar let er eens op, wordt echt HEEL vaak verkeerd gedaan in o.a. webwinkels)
--
Ilona
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 23:4815-3-12 23:48 Nr:245502
Volg auteur > Van: e m kraak Opwaarderen Re:245483
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

e m kraak
Nederland


7960 berichten
sinds 5-5-2004
nescio schreef op donderdag 15 maart 2012, 22:35:

> @ e m Kraak:
>
> Volgens mij mag je ook met een Unimog niet zonder rijbewijs rijden, dan
> zou je dus sowieso een "trekker rijbewijs" moeten hebben. En met een

Onzin. Trekkerrijbewijs bestaat eigenlijk niet (zie de EU rijbewijscategoriën) maar is een straattaal benaming voor een ARBO Certificaat voor vakbekwaamheid voor jongeren van 16-18 jaar die arbeid verrichten op een agrarisch voertuig. Voor de wegenverkeerswetten betekent dit echter helemaal niets.

> trekker rijbewijs mag je niet harder dan 25 km per uur. Je hebt je voor
> het rijden van hogere snelheden dan 25 km een ander kenteken nodig dan
> wanneer je 25 km per uur rijdt met zo een voertuig.

Ook onzin. Voor een agrarisch voertuig in NL is helemaal geen kenteken nodig. Dat ik een kenteken aangevraagd heb en gekregen heeft een andere oorzaak die "grensoverschrijdend verkeer" heet. Daar zijn de "GV-xx-xx"-series nummerborden voor gereserveerd.

> Tevens heb je er dan een vrachtwagen rijbewijs nodig..
>
> Als je harder rijd dan 25 km per uur zonder een vrachtwagen rijbewijs op
> je Unimog ben je niet alleen in overtreding vanwege je snelheid maar
> tevens komt dan toch echt de wet Mulder om de hoek kijken: je bestuurt een

Ik weet niet wat u met die wet Mulder hebt... die gaat helemaal niet over wie wat bestuurt of andere inhoudelijke wegenverkeerswet onderwerpen, maar heeft verkeersovertredingen uit het strafrecht naar het administratief burgerlijk recht gehaald.

> voertuig zonder geldend rijbewijs (het vrachtwagen rijbewijs dus omdat je
> harder rijd dan 25 km) en dat betekend dat je niet verzekerd bent. :-P

Nogmaals, ik ben zover ik weet helemaal prima verzekerd. Wat u bedoelt zou gelden voor langzaamverkeer. Daar zijn uitspraken over. Maar een agrarisch voertuig is geen langzaamverkeer in de zin der wet. De categorie aanduidingsbordjes zijn ook anders: waar op een langzaamverkeer voertuig een aanduiding van de max. snelheid moet staan, voert agraverkeer de oranje driehoek.

> Als dat het geval is pleeg je een serieus misdrijf volgens de wet...

Nou is het ineens weer een misdrijf? De wet Mulder was juist bedoeld om... zie boven.
En http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=775&Itemid=31

> En euh....ik ben met mijn auto + trailer = 80 km per uur wel 3x sneller op
> het eindpunt dan jij... :-M

Dat kan zo zijn als die snelweg toevallig net goed bereikbaar is én in de goede richting loopt, anders niet. Ik heb daar wel eens experimentjes mee gedaan, waaruit zonneklaar bleek dat de argumenten van de "anti-snel-mensen" juist zijn.
Zodra de infrastructuur "bebouwde-kommerig"-kleinschalig wordt is de fiets het meest efficiënte vervoermiddel! Zou waanzin zijn om in Amsterdam met een Mog naar de PC Hoofd te willen, behalve dan om de plaatselijke zooi zwakbegaafde kakkers in hun lullige 4x4s voor schut te zetten :-P
Een snelweg wordt pas interessanter naarmate de afstand tot het doel verder weg is. Voor streekvervoer is het (behalve dus als je langs de snelweg woont en je doel 1 afslag verderop is) waanzin.
Het zelfde geldt hard rijden op die snelweg. Ook experimentjes mee gedaan. Ik vind de max. snelheidsverhoging naar 130 dan ook een bijzonder slechte maatregel, slecht voor de veiligheid (want het bedient eigenlijk slechts de racende wegpiraten die er aanmerkelijk lagere bekeuringen door krijgen) en slecht voor milieu terwijl de winst marginaal is.

>
> (heb ik nog ergens een fout gemaakt met mijn Nederlands? ;-) )

Niet op gelet, maar u beweert wel een massa zaken die onjuist zijn. Op deze manier heb ik zelfs al eens een kratje bier verdient met een weddenschap, met uiteindelijk wel jofele pliesies die met hetzelfde soort argumenten kwamen die ze beter eerst hadden kunnen opzoeken.
Ik maak ook veel fouten met Nederlands hoor, maar de meeste worden er meteen door de automatische spellingcorrector in firefox uitgehaald. Zo lijkt het nog wat :-D

Maarruh, zo'n unimog is ideaal hier op een boerderij in de middle of nowhere Groningen en Ost-Friesland maar voor het grootste deel van NL met smalle wegjes en drukte zou het mijn lol niet zijn!
Naschrift (donderdag 15 maart 2012, 23:58):
Het is P C HoofT :-)
Naschrift (vrijdag 16 maart 2012, 1:17):
En nog vergeten, en dat op het paardenforum! ... morgenochtend ga ik even boodschappen doen, met Dyggur
Volg datum > Datum: donderdag 15 maart 2012, 23:5215-3-12 23:52 Nr:245503
Volg auteur > Van: Ilona Kooistra Opwaarderen Re:245502
Volg onderwerp > Onderwerp: Re: verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer Structuur

Ilona Kooistra
Homepage
Drenthe
Nederland

Jarig op 25-9

2749 berichten
sinds 27-7-2003
e m kraak schreef op donderdag 15 maart 2012, 23:48:

>> (heb ik nog ergens een fout gemaakt met mijn Nederlands? ;-) )
>
> Niet op gelet, maar u beweert wel een massa zaken die onjuist zijn. Op
> deze manier heb ik zelfs al eens een kratje bier verdient

Die is expres he?!?!

> met een
> weddenschap, met uiteindelijk wel jofele pliesies die met hetzelfde soort
> argumenten kwamen die ze beter eerst hadden kunnen opzoeken.

Haha, wel tof dat ze een krat bier hebben gegeven :-D

--
Ilona
Je leest nu onderwerp "verschil 1 1/2 of 2 paardstrailer"
Warboel
Mix van alle berichten uit alle rubrieken (forum oude stijl)
 
59 berichten
Pagina 3 van 4
 InloggenBookmarks Woordenboek
UitloggenInstellingenForum-hulp!

Deelnemers online: 0 verborgen deelnemers.
contact